Slut på prylköpandet *snyft*

Om det verkligen är så illa att du har allt du anser dig behöva, får du väl ta och hitt på nåt. Jakt, fiske, foto... fram med tärningen, sen kan du börja bränna stålar på riktigt.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

avslutad210712

Gäst
myggan i tältet; sa:
Om det verkligen är så illa att du har allt du anser dig behöva, får du väl ta och hitt på nåt. Jakt, fiske, foto... fram med tärningen, sen kan du börja bränna stålar på riktigt.

Jakt har jag redan köpt på mig ett antal dyra pryttlar - i alla fall gevär, kikarsikten samt laddutrustning. Jagar i samma klädet som jag vandrar i även om nu jagandet legat nere senaste åren.

Fiske har jag köpt på mig lite flugfiske- samt haspelpryttlar senaste två åren för att ha med mig i fjällen. Men här finns såklart potential framförallt på flugfiskesidan att köpa på sig dyra saker :)

Foto har jag bytt ut min analoga utrustning mot digitala dito senaste åren för att ha med mig i fjällen. Här finns dock potential att bränna MYCKET pengar på nytt kamerahus, nya objektiv och nytt stativ. De två senare finns i härligt dyra varianter och när det gäller objektiv får man mycket för pengarna dvs ju dyrare objektiv desto tyngre att bära så tyvärr går de roligaste (som definitivt inte ryms i mina spenderbyxor) bort pga vikten :-(

Jag hade kommit in i samma slags stiltje som du, och det kändes liksom inte lika upphetsande längre att köpa en 4e uppsättning av samma slags gear etc.

Lösningen pâ detta dilemma kom när jag började klättra igen med lill-grabben.. ett otroligt prylspektrum öppnade sig âterigen framför mina ögon, och köplusten àtervände.

Tips 1: hitta nya aktiviteter inom frilufts-sektorn. Inom exempelvis klättring är pryl-faktorn mycket hög

Tips 2: Bli fanatsik samlare. Knivar är ju en pryl som en inbiten fanatiker kan köpa i tusental utan att tröttna.
[Ändrat av Malindo 2007-06-11 kl 09:53]

Jag har också varit i den situationen. Jag hanterade situationen ungefär såhär:

1 A. Man njuter i några år av att ha den perfekta utrustningen.

1 B. Man hjälper under tiden bekanta eller respektive att köpa grejer. Det är lika kul men gratis. Man kan till och med köpa dyrare grejer än man själv skulle välja, utan att det kostar ett dugg.

2. Man skaffar lättare/snyggare/helare/bättre grejer.

Sen börjar man om på 1. :)

avslutad210712; sa:
myggan i tältet; sa:

Jakt har jag redan köpt på mig ett antal dyra pryttlar - i alla fall gevär, kikarsikten samt laddutrustning. Jagar i samma klädet som jag vandrar i även om nu jagandet legat nere senaste åren.

Fiske har jag köpt på mig lite flugfiske- samt haspelpryttlar senaste två åren för att ha med mig i fjällen. Men här finns såklart potential framförallt på flugfiskesidan att köpa på sig dyra saker :)

Foto har jag bytt ut min analoga utrustning mot digitala dito senaste åren för att ha med mig i fjällen. Här finns dock potential att bränna MYCKET pengar på nytt kamerahus, nya objektiv och nytt stativ. De två senare finns i härligt dyra varianter och när det gäller objektiv får man mycket för pengarna dvs ju dyrare objektiv desto tyngre att bära så tyvärr går de roligaste (som definitivt inte ryms i mina spenderbyxor) bort pga vikten :-(

Hm, ja då det var lite värre än jag trodde. En packåsna kanske kan va nåt?

Skaffa en kåta. Då öppnas en helt ny värld. Du behöver ny, lite bredare rygga, sovsäcksskydd, kan bygga spisar och kaminer, skydsskåpor, sy golv, köpa golv, testa alla sorts markpinnar och stormlinor, myggnät och kaffeknektar osv.

Raskesven

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips