Skyllermarks remless

någon mer som har problem med denna skridskors bindning?

Jag får inte min Alsolo pjäxa att sitta så bra fast där bak. Verkar nästan som om bindningen är lite fel konstrurerad

Slipmaskinen

Jag antar att du har problemet att bindningen inte har tillräckligt stor yta av klacken att fästa i? Om så är fallet tycker jag du skall ta fram din (eller någon annans) slipmaskin och slipa den klackens runda sidor till en form som passar bättre i bindningens raka sidor. Detta kan du annars få hjälp med av din skridskohandlare.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Japp

bygeln går inte tillräckligt långt in över klacken så jag får väl prova att slipa till klacken.

Är det vanligt att man måste göra det om man har snabb bindningar?

Det finns väldigt många sorters kängor av olika form. Därför att det svårt att göra en bindning som passar, om inte alla, så i alla fall de flesta kängor perfekt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips