Skridskobanan på Storsjön?

Som exiljamt undrar jag hur det är ställt med den skridskobana som jag har hört brukar plogas upp på Storsjön. Är det fruset så att den är i bruk redan? Kan man hyra långfärdskridskor i Badhusparken? Har blivit lite sugen på att testa någon gång i vinter.

Storsjön

Isen har lagt sig på Storsjön och än har det inte snöat, så det är bara att åka. Tyvärr har det varit plusgrader de senaste dagarna. Långfärdsskridskor kan (nog) hyras på Intersport.

Caroline

Isen har lagt sig på Storsjön och än har det inte snöat, så det är bara att åka. Tyvärr har det varit plusgrader de senaste dagarna. Långfärdsskridskor kan (nog) hyras på Intersport.

Caroline

Oj, jag trodde att Storsjön ALLTID frös under mellandagarna. De sa Östersundarna iaf att den brukade göra när jag bodde där och då var det så. Åkbar is på Storsjön redan innan jul är ju riktigt bra! Kanske får omvärdera mina planer på Västerbottensfjällen över nyår...

/ala

Oj, jag trodde att Storsjön ALLTID frös under mellandagarna. De sa Östersundarna iaf att den brukade göra när jag bodde där och då var det så. Åkbar is på Storsjön redan innan jul är ju riktigt bra! Kanske får omvärdera mina planer på Västerbottensfjällen över nyår...

/ala

ja lite surt att det v<rit + väder innan jul ... isen ligger ju nu och folket var ute redan nu i morse
ligger ett litet lager sö på isen

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips