Skridsko till nybörjare

Jag funderar på att ge ett par långfärdskridskor i julklapp. Vad ska jag tänka på när jag köper dem. De får inte vara för dyra eftersom hon aldrig har provat på det ännu. Kan jag få några tips vad gäller märken och prisklasser?

Fundera framförallt på vad det skall vara för bindning. En rembindning är billigare och passar till fler skor/kängor men är omständigare att ta på sig (men kan ge bättre stöd för foten). Inte så lyckat att köpa skridskor om personen inte har skor/kängor som passar till.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Birka

Skyllermark Birka tycker jag är en vettig nybörjarskridsko. Tåbygeln gör att den passar på vanliga skor utan skidläpp, och har man skor med läpp är det bara att skruva av bygeln. Birka kostar c:a 700 kr.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips