Skor till stadsvandring (som är behagliga vid regn)?

Mmm, bra stötdämpande sandaler (som klarar vatten) bör väl vara det bästa alternativet i riktigt varmt klimat. Men på vår/höst blir det nog alltför kallt med helt öppna sandaler.

Det ideala för mig vore att hitta en sko som klarar lite svalare vår/höst-väder och samtidigt andas bra vid riktigt varma sommardagar. Frågan är då om tät-mesh (typ Salomon XA Pro 3D) eller nät-mesh (typ Merrell Gauley) är det bästa alternativet?

Rockport Walker

Dämpad sula, ser normala ut. Tycker du att ovanlädret är för tätt be din vänlige invandrarskomakare att han punchar fina hål i det. Praktiskt och diskret. Själv är jag numera inne på mitt 8e par så som ni förstår gillar jag dem och med milen som standrad om dagen kan jag lova att de är hållbara.
//J

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips