SKOR för kalla klimat!

Hej Å opp,

är numera ägare av ett par La Sportiva Nepal Top,
http://www.addnature.com/product.aspx?dept_id=0&pf_id=2611
och undrar om någon har erfarenhet av dem på höga, kalla platser? Denna tråden ankyter till tråden om Mera Peak I November.
Vi ska alltså upp på knappa 6500 meter, och det är glaciärvändring i kyla det gäller.
Kommer dessa skor att duga?? Jag kände ingen kyla med ett par strumor i 10 minusgrader igår, men vill ju VERKLIGEN inte hamna i en situation högt uppe på berget med förfrusna tår!

Dessa dojjor var toppen för isklättring, men: räcker de till för höga berg?

Jag vet att proper storskor med lös innersko rekommenderas, och jag har själv tittat på Scarpa Phantom 6000
:http://www.addnature.com/product.aspx?dept_id=0&pf_id=SCARPAPHANTOM6000
Men vill inte behöva lägga 4 papp på ett till par skor, om mina La Sportiva skulle funka.

STORTACKSAM FÖR SVAR!
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.