skidor åt tjejen, hjälp!!

Är inte så insatt i skidor längre, vill ha tag på ett par lättåkta cruisingskidor åt tjejen som åker medelbra, men vill bli något bättre! Är det nån där ute bakom datorskärmen som har ett tips i prisklassen 3-4000 kr?

Kanske nån av dessa?
Rossignol Unlimited Lady + Rossignol Saphir
Völkl 724 Gamma Lady
Völkl Energy 320
Elan Black Pearl

Hallå där!

Jag skulle klart rekommendera mina egna godingar, K2 T-Nine One Love. K2 har en egen Women's series som du kan kolla mer på på http://www.k2skis.com. Lättåkta, bra carvingskidor som har utrymme för utveckling - tål med andra ord att man åker ordentligt med dem, samtidigt som de svänger nästan av sig själva om man föredrar det ibland. Som du kommer se, finns det flera "love"-nivåer, det är bara att välja och vraka!! De är bäst i pisten, men klarar även en del backcountry, men blir lite tungrodda där i och med att de väger en del.

Lycka till!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag stod förra året inför samma fråga som du. Min rekommendation är att hyra skidor 2-3 olika par och känna efter vad som känns bäst och sedan köpa. Framförallt om hon inte åkt så mycket carving tidigare. Det skiljer sig väldigt mycket mellan olika skidor och det är ju trist om man betalt flera tusen för något som man inte sedan är nöjd med.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips