skidor åt tjejen, hjälp!!

Är inte så insatt i skidor längre, vill ha tag på ett par lättåkta cruisingskidor åt tjejen som åker medelbra, men vill bli något bättre! Är det nån där ute bakom datorskärmen som har ett tips i prisklassen 3-4000 kr?

Kanske nån av dessa?
Rossignol Unlimited Lady + Rossignol Saphir
Völkl 724 Gamma Lady
Völkl Energy 320
Elan Black Pearl

Hallå där!

Jag skulle klart rekommendera mina egna godingar, K2 T-Nine One Love. K2 har en egen Women's series som du kan kolla mer på på http://www.k2skis.com. Lättåkta, bra carvingskidor som har utrymme för utveckling - tål med andra ord att man åker ordentligt med dem, samtidigt som de svänger nästan av sig själva om man föredrar det ibland. Som du kommer se, finns det flera "love"-nivåer, det är bara att välja och vraka!! De är bäst i pisten, men klarar även en del backcountry, men blir lite tungrodda där i och med att de väger en del.

Lycka till!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jag stod förra året inför samma fråga som du. Min rekommendation är att hyra skidor 2-3 olika par och känna efter vad som känns bäst och sedan köpa. Framförallt om hon inte åkt så mycket carving tidigare. Det skiljer sig väldigt mycket mellan olika skidor och det är ju trist om man betalt flera tusen för något som man inte sedan är nöjd med.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips