Skavsår av avbärarbältet

Jag fick lite skavsår i svanken av den väldigt artikulerade svanken på ryggplattan på säcken, ett taggigt mönster som rev ordentligt, tejp på berört område på huden löste det snabbt och smidigt..

Finner även att om säcken i övrigt är satt för löst så kommer den gunga rätt mycket och kan således gnugga ganska mycket mot höfterna..

Men jag har inte riktigt heller fått till att bära på höfterna utan att stoppa blodflödet.. Nytt försök i sommar :)
Man kanske skulle fixa lite höfter istället..

Hårda textilier och roterande avbärarbälten kan ge riktigt trista svankar. Har sett skavsår stora som handflatan. Varför slutar inte folk när det känns knäpp?
Sitter bältet nere över höftkammarna och bärremmarna är korrekt justerade för upprätt gång, behövs inte mycket spänning i avbärarbältet och säcken sitter på de flesta som en smeck.
Över höftkammarna upp mot midjan, finns det mycket mjukdelar att stasa, undvik det.
Jag känner några mycket lättviktiga som fick byta bort roterande avbärarbätet för att kunna gå med säck, men de är extremt omadrasserade.
Så stoppningen har kanske en funktion till förutom överlevnadspotensialen......
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.