Skåp/Förvaring i Nikkaluokta?

Hej!

Jag skall med ett par kamrater vandra med utgång från Nikkaluokta fjällstation någon vecka. Jag kommer dock behöva ha med mig mer packning än jag behöver för vandringen (skall vidare till andra bestyr direkt efteråt).

Därför undrar jag om det finns någon möjlighet att låsa in en mindre väska någonstans? Typ skåp eller dylikt på fjällstationen?

Mvh,
Emil B.

Inte för att jag vill vara den som är den. Men ger det inte ett tillförlitligare svar att skicka motsvarande text i ett mail till fjällstationen?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Haha en klassikerfråga :)

Ett givet svar är ju som ovan: ring stationen!

Men ett annat svar är: sist jag var där (2008) så memorerade jag att det går att låsa in grejer och det skulle kosta cirka 100 kr för en vecka eller nåt sånt. Inga jätteskåp kanske, men en liten rygga ryms nog.

Men det är nog säkrast att ringa dem, för de kan ju ha ändrat nåt det senaste året :)

Tack för era svar!

Haha, ibland är man så forumskadad.. Ska ringa och höra med dem också. Tryggt att höra att det åtminstone funnits i alla fall.

Peace out!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips