Skåp/Förvaring i Nikkaluokta?

Hej!

Jag skall med ett par kamrater vandra med utgång från Nikkaluokta fjällstation någon vecka. Jag kommer dock behöva ha med mig mer packning än jag behöver för vandringen (skall vidare till andra bestyr direkt efteråt).

Därför undrar jag om det finns någon möjlighet att låsa in en mindre väska någonstans? Typ skåp eller dylikt på fjällstationen?

Mvh,
Emil B.

Inte för att jag vill vara den som är den. Men ger det inte ett tillförlitligare svar att skicka motsvarande text i ett mail till fjällstationen?

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Haha en klassikerfråga :)

Ett givet svar är ju som ovan: ring stationen!

Men ett annat svar är: sist jag var där (2008) så memorerade jag att det går att låsa in grejer och det skulle kosta cirka 100 kr för en vecka eller nåt sånt. Inga jätteskåp kanske, men en liten rygga ryms nog.

Men det är nog säkrast att ringa dem, för de kan ju ha ändrat nåt det senaste året :)

Tack för era svar!

Haha, ibland är man så forumskadad.. Ska ringa och höra med dem också. Tryggt att höra att det åtminstone funnits i alla fall.

Peace out!

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.