• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Skaffa hemsida

Jag funderar på att skaffa en hemsida eller blogg till vinterns resa och eventuellt även framtida resor.

Jag hittade denna hemsidan och har testat Webnode som dom skrev om där. Men jag är inte riktigt nöjd med bildgalleriet. Någon som har tips på en annan bra och enkel tjänst man kan använda?
 
Jag har också funderat på egen hemsida.
Har använt bloggar men gillar inte upplägget att det är som en 'dagbok skriven bakifrån' med senaste inlägget överst på sidan så att man måste scrolla ner och upp för att följa ett händelseförlopp.

Det beror kanske på syftet med sidan men jag tycker det är snyggare och proffsigare med en riktig hemsida som är lätt att navigera på.

Wordpress är väl en bloggtjänst?
Har ni i så fall tips på bra tjänster för webbsidor?
 
Har man ett Google konto så kan man ju göra fria websidor på Google sites eller på Google Drive, då kan man också bestämma vilka som har åtkomst
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.