Skärmar till hybrid

Nu har jag också köpt skärmar från Wiggle och slängt på min vardagshybrid. Mina däck är 28-622 och skärmen är 35 mm bred. Första intrycket är bra och skärmen känns gedigen trots den minimalistiska konstruktionen. Flera skruvar följde med (alla rostfria) så att man kunde välja just den längd man behövde. Mycket prisvärd, betalade 216,60 NOK och frakt 39,90 NOK alltså motsvarande 305 SEK. Frakten till Norge tog en dryg vecka och tullen hade inte rotat i paketet.

Bilagor

• Cykel 1.jpg
    Cykel 1.jpg
    74.6 KB · Visningar: 1,765
  • Cykel 2.jpg
    Cykel 2.jpg
    71.1 KB · Visningar: 1,640
  • Cykel 3.jpg
    Cykel 3.jpg
    77.2 KB · Visningar: 1,792
  • Cykel 4.jpg
    Cykel 4.jpg
    33.2 KB · Visningar: 1,588
Tjusigt! :)

Idag kom en störtskur på väg hem från jobbet. Tycker skärma gjorde ett hyffsat bra jobb, inget vattensprut på rygg eller smalbenen. Regnet övergick snart till solsken som tar var.
Lite småskvätt av fint grus på smalbenen där cykelvägen övergår till makadamm en kort sträcka. Blöta däck lyfter upp en hel del sand och grus så det hade säkert skvätt nästan lika mycket med vilka fasta skärmar som helst. Fladdrande lösa plastkärmar hade det nog varit värre med.

b14535.jpg

b14537.jpg

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Vad säger ni nu då om Curana? Less på att bli helt sandig med mina snygga korta skärmar... Gör om gör rätt. Jag cyklar till jobbet varenda dag och har tänkt köra hela vintern så funktion går först.

Bilagor

• cykel.jpg
    cykel.jpg
    47.2 KB · Visningar: 2,286
Såg att mina bilder försvunnit i mina tidigare inlägg.
Undrar även om någon sett fler butiker som säljer Curana skärmarna? De verkar ha utgått var jag än kollar. Tänkta köpa en uppsättning 45 eller 50mm till min flickväns cykel.

Bilagor

• IMG_0127.jpg
    IMG_0127.jpg
    60.3 KB · Visningar: 1,391
  • IMG_0113.jpg
    IMG_0113.jpg
    75.1 KB · Visningar: 1,307
  • IMG_0128.jpg
    IMG_0128.jpg
    69.5 KB · Visningar: 1,407
  • IMG_0129.jpg
    IMG_0129.jpg