Skärmar till hybrid

Nu har jag också köpt skärmar från Wiggle och slängt på min vardagshybrid. Mina däck är 28-622 och skärmen är 35 mm bred. Första intrycket är bra och skärmen känns gedigen trots den minimalistiska konstruktionen. Flera skruvar följde med (alla rostfria) så att man kunde välja just den längd man behövde. Mycket prisvärd, betalade 216,60 NOK och frakt 39,90 NOK alltså motsvarande 305 SEK. Frakten till Norge tog en dryg vecka och tullen hade inte rotat i paketet.

Bilagor

• Cykel 1.jpg
    Cykel 1.jpg
    74.6 KB · Visningar: 1,753
  • Cykel 2.jpg
    Cykel 2.jpg
    71.1 KB · Visningar: 1,634
  • Cykel 3.jpg
    Cykel 3.jpg
    77.2 KB · Visningar: 1,780
  • Cykel 4.jpg
    Cykel 4.jpg
    33.2 KB · Visningar: 1,580
Tjusigt! :)

Idag kom en störtskur på väg hem från jobbet. Tycker skärma gjorde ett hyffsat bra jobb, inget vattensprut på rygg eller smalbenen. Regnet övergick snart till solsken som tar var.
Lite småskvätt av fint grus på smalbenen där cykelvägen övergår till makadamm en kort sträcka. Blöta däck lyfter upp en hel del sand och grus så det hade säkert skvätt nästan lika mycket med vilka fasta skärmar som helst. Fladdrande lösa plastkärmar hade det nog varit värre med.

b14535.jpg

b14537.jpg

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vad säger ni nu då om Curana? Less på att bli helt sandig med mina snygga korta skärmar... Gör om gör rätt. Jag cyklar till jobbet varenda dag och har tänkt köra hela vintern så funktion går först.

Bilagor

• cykel.jpg
    cykel.jpg
    47.2 KB · Visningar: 2,280
Såg att mina bilder försvunnit i mina tidigare inlägg.
Undrar även om någon sett fler butiker som säljer Curana skärmarna? De verkar ha utgått var jag än kollar. Tänkta köpa en uppsättning 45 eller 50mm till min flickväns cykel.

Bilagor

• IMG_0127.jpg
    IMG_0127.jpg
    60.3 KB · Visningar: 1,379
  • IMG_0113.jpg
    IMG_0113.jpg
    75.1 KB · Visningar: 1,300
  • IMG_0128.jpg
    IMG_0128.jpg
    69.5 KB · Visningar: 1,396
  • IMG_0129.jpg
    IMG_0129.jpg