Skärgården på västkusten

fick en idé att jag skulle vandra i skärgården nu i helgen, lördag till söndag! bor i tält.

Bor i Göteborg med tänkte ta bilen upp en bit. Men vart är det fint? koster? fjällbacka?

Någon som har gjort en sånhär kortare tur?
-1000 tips och idéer tack!

Koster är fint men skulle då hellre ta mig ut på Saltö (kör av E6 mot Tjärnö innan Strömstad söderifrån och ånga på rakt ut mot kusten) Där finns ett fint område och du slipper åka färja.

Du har ju dock 20 mil att köra och med tanke på det är ju kanske inte det sådär supermycket att vandra på där uppe. Varför inte ett försök ut mot havet närmare ex. söder om Harestad :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Koster är lite för litet för vandring. Du har ett par slingor som är runt 5 km på nordkosters nord östra del som är fina men det är ju inget helhelgs projekt. Dessutom råder tältförbud förutom på campingplatsen som jag inte tror är öppen. Du kan ringa på 0526-20466 och kolla upp det.

Sotenleden

Förra sommaren gick jag kuststräckan från Hunnebostrand till Bovallstrand, övernattade där i raststuga med havsutsikt, och gick sedan tillbaka till Hunnebostrand "inlandsvägen". Det var en fin tur med varierande natur och som inte var alltför kuperad...en fin lördag-söndagspromenad...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips