Skärgården på västkusten

fick en idé att jag skulle vandra i skärgården nu i helgen, lördag till söndag! bor i tält.

Bor i Göteborg med tänkte ta bilen upp en bit. Men vart är det fint? koster? fjällbacka?

Någon som har gjort en sånhär kortare tur?
-1000 tips och idéer tack!

Koster är fint men skulle då hellre ta mig ut på Saltö (kör av E6 mot Tjärnö innan Strömstad söderifrån och ånga på rakt ut mot kusten) Där finns ett fint område och du slipper åka färja.

Du har ju dock 20 mil att köra och med tanke på det är ju kanske inte det sådär supermycket att vandra på där uppe. Varför inte ett försök ut mot havet närmare ex. söder om Harestad :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Koster är lite för litet för vandring. Du har ett par slingor som är runt 5 km på nordkosters nord östra del som är fina men det är ju inget helhelgs projekt. Dessutom råder tältförbud förutom på campingplatsen som jag inte tror är öppen. Du kan ringa på 0526-20466 och kolla upp det.

Sotenleden

Förra sommaren gick jag kuststräckan från Hunnebostrand till Bovallstrand, övernattade där i raststuga med havsutsikt, och gick sedan tillbaka till Hunnebostrand "inlandsvägen". Det var en fin tur med varierande natur och som inte var alltför kuperad...en fin lördag-söndagspromenad...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips