Silva gamla pannlampor

Jag har några gamla pannlampor med stora batterier liggande från typ 2005 till 2010 gissar jag. Dvs de stora cyklopen man hade i pannan en gång i tiden. Finns det någon vettig användning av dessa nu mer?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Har du något uthus, friggbeod eller förråd som inte har el indraget kan de kanske göra tjänst som belysning där. Är de för starka kan du ju rikta ljuset upp mot taket och sedan titta i det reflekterade ljuset.
Jag har inte el i ett av uthusen och där har jag en köpt bredstrålande ledlampa som går på batteri och har rörelsevakt som lyser upp vid cykelparkering i mörker. Jag tänker mig att en stark pannlampa hade kunna monteras på liknande sätt, fast med strömbrytare.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips