Siljan runt 2009

Jag har försökt att finna en vägbeskrivning för cykelloppet Siljan Runt. Det jag funnit är en skriftlig beskrivning men det verkar som om man måste känna till området ganska väl för att lista ut vart man ska åka.

Om det är någon som har en karta (kanske från sin Garmin) och vill dela med sig eller på annat sätt visa en bansträckning/profil.

Jag tänker mig typ som detta (fast då självklart för Siljan Runt):

http://connect.garmin.com/activity/6206547

Tack på förhand/Jonas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Men hur svårt kan det vara att hitta runt Siljan?? Det är väl bara att följa stranden... och alla andra cyklister som sannolikt kommer att cykla om dig, he he.

Vi ses på fredag!

/L Armstrong

..."själv är bäste dräng" (eller vad man nu säger...)

Banprofil / Bansträckning över loppet Siljan Runt 2009 (125km):

http://connect.garmin.com/activity/6641350 (Tips: "View in Metric" uppe till höger på sidan)

Kommentar: Ett mycket fint motionslopp där det bitvis är en helt fantastisk åkning, speciellt genom de många byarna från Mora till Leksand. Många som åkt Siljan Runt kommenterar gärna uppförsbackarna i Tällberg, själv tyckte jag inte de var så farliga, däremot så tyckte jag uppförsbackarna från Siljansnäs till målet var riktigt tunga, långa och sega.

(På vägen hem i bilen mötte vi en deltagare på sparkcykel (!?), där kan man börja snacka om en prestation...)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips