Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har inte reflekterat förrän nu att någon hittat hur man ställer in signaturen; någon annan frågade hur man gjorde och då såg jag att det var någon som hade hittat det.
Vi tycker det lusar ner inläggen med ovidkommande info, det blir samma på varje inlägg av den personen. Man har ju ett gäng fältt på sin profilsida, där man kan skriva vad helst man önskar, så vi tycker det räcker om man tex vill pusha sin hemsida osv.
Jag hade gärna sett att man fick ha en kortare signatur , typ url för sin hemsida Men det är inget som hindrar att man skriver in den manuellt då i varje inlägg?
(Så nu är jag mig själv igen, körde visst som testanvändaren...
Jag vet att den inte är kommersiell, men pushar man överdrivet för en viss sajt börjar man ändå närma sig våra regler mot värvning, att inte göra saker för egen vinning osv.
Om man vänder på det, varför skall och vill du pusha din hemsida i varje inlägg? För att få besökare förståss (och bättre PageRank hos Google). Men jag ser inte Utsidans forum som en "marknadsföringskanal" för andra sajter, vare sig kommersiella eller inte.
Så nej, det är inte OK att plugga den hela tiden. Det är helt OK att länka när det är relevant, tex om du har en reseberättelse och någon frågar om stället tex - men upprepade pluggar ser jag som marknadsföring.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...