Shimano RD-2200 växel?

Hej! Jag undrar om nån har koll på vad Shimano RD-2200 växlar är för serie och om de är nått att ha eller totalt värdelösa?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Växeln är väl ny för året tror jag. I och med att nivån är under Sora gissar jag att det motsvarar under Alivio på MTB-sidan. Vad kostar den? Det är väl prisskillnaden upp till Sora eller Tiagra som får avgöra om det är värt att chansa på en billigare växel.
 
Hoppsan, missade visst en del av frågan. Jo det är en racerväxel, som därmed blir Shimanos enklaste racermodell.

Man grovt säga att Dura-Ace=XTR och Tiagra=Deore, och likadant med grupperna däremellan. Racer- och MTB-grupperna delar en del komponenter på detta sätt, som till exempel kedja och vevlager. Om Sora=Alivio kan jag inte svära på, men håller det för troligt. 2200-serien kommer i så fall under Alivio.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.