Seriös cykelaffär i Göteborg??

Det är med lite blandade känslor man beställer prylar från "nätaffärer". Tankar om att man borde gynna lokala handlare dyker upp. Beställde mina Ortlieb cykelväskor från Globetrotter och tjänade 1000 spänn, trots den svaga kronan. Men det är inte bara priset som avgjorde. Flängde runt i halva staden och hittade nämnda väskor på ETT ställe, Sportsson, men dom hade bara Backroller. Så vad göra? Jo hem, ett par klick med musen, fyra dagar senare kommer paketet till dörren. Enkelt, billigt och bra! Men jag ska ge lokalhandlarna en chans till.
Är det nån som vet nån bra cykelaffär i (eller omkring) Göteborg där det finns kunnig personal, bra utrustning för långfärdscykling, cykelkläder...? Kort sagt, en affär som har allt man behöver i cykelväg. Sportsson är det närmaste jag kommit hitills.

...Johan...

Cykelväskor

Jag köpte mina cykelväskor hos Kanotcentrum i Göteborg. Ingen cykelaffär men en bra friluftsaffär som bl a har Ortlieb cykelväskor, hela sortimentet.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
cykelcity..

har jag varit inne på. Verkar vara inriktade främst på racercykling, men visst, dom verkar ok. Pakethållare såg jag dock inte röken av. Pakethållare kan verka vara en baggis, men utesluter man aluminium som material så är det lögn i helvete att få tag i.

Cykelcity

Enligt Cykelcitys katalog (som jag just nu sitter och håller i handen) skall de ha diverse pakethållare i CroMo, samt cykelväskor av olika fabrikat, dock ej Ortlieb.

/Jonas U

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips