Seriös cykelaffär i Göteborg??

Det är med lite blandade känslor man beställer prylar från "nätaffärer". Tankar om att man borde gynna lokala handlare dyker upp. Beställde mina Ortlieb cykelväskor från Globetrotter och tjänade 1000 spänn, trots den svaga kronan. Men det är inte bara priset som avgjorde. Flängde runt i halva staden och hittade nämnda väskor på ETT ställe, Sportsson, men dom hade bara Backroller. Så vad göra? Jo hem, ett par klick med musen, fyra dagar senare kommer paketet till dörren. Enkelt, billigt och bra! Men jag ska ge lokalhandlarna en chans till.
Är det nån som vet nån bra cykelaffär i (eller omkring) Göteborg där det finns kunnig personal, bra utrustning för långfärdscykling, cykelkläder...? Kort sagt, en affär som har allt man behöver i cykelväg. Sportsson är det närmaste jag kommit hitills.

...Johan...

Cykelväskor

Jag köpte mina cykelväskor hos Kanotcentrum i Göteborg. Ingen cykelaffär men en bra friluftsaffär som bl a har Ortlieb cykelväskor, hela sortimentet.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
cykelcity..

har jag varit inne på. Verkar vara inriktade främst på racercykling, men visst, dom verkar ok. Pakethållare såg jag dock inte röken av. Pakethållare kan verka vara en baggis, men utesluter man aluminium som material så är det lögn i helvete att få tag i.

Cykelcity

Enligt Cykelcitys katalog (som jag just nu sitter och håller i handen) skall de ha diverse pakethållare i CroMo, samt cykelväskor av olika fabrikat, dock ej Ortlieb.

/Jonas U

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips