Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Segla jorden runt.

Vi är två studenter som köpt en båt och ska segla jorden runt, vilket måste vara det ultimata äventyret.
Vi söker ytterligare två ganska galna resekamrater då erfarenheten säger oss att två man är lite lite på en jordenrunt tur..
Du behöver inte ha någon seglarvana (det är lätt att segla) men bör vara utrustad med sunt förnuft, socialkompetens och överlevnadsinstinkt.

Båten och vi finns i Umeå så om du är seriöst intresserad bör du kunna avsätta maj-augusti, då vi kastar ankar, till teambuilding. Önskvärt är även att du kan vara i, eller är i stan, hela våren...

Låter det som ett intressant projekt att företa sig innan villa, kombi och ett fast jobb med plikter och ansvar tränger sig på?

Vill du besöka ca 100 länder och leva livet?

Hör av dig till Danjel Henriksson och beräta lite om dig själv..
henrixon(@)web.de

kämpa gott!

segling jorden runt!

hej!;)
Mitt namn är Eweliina, jag oh min kompis funderar stort på att segla jorden runt. Vi är två tjejer 18 år fyllda, men har ju som du säkert märker 1 år kvar i skolan. Undrar därför lite när tanken är att ni tänkt resa? hade fint:)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips