Vill du Segla jorden runt och se hela världen?

Vill du ut på ett rafflande äventyr, mot oförglömliga platser och kulturer med vinden som motor? Har du ett driv och en längtan som andra saknar?

Jo, det är såhär att jag söker 2-3 personer som vill segla jorden runt. Idén är självklart att komma hela varvet runt, men äventyret är målet och enkelhet är ledordet. Avresan är beräknad till juli-2011.
Själv heter jag Simon, gjorde lumpen i flottan och jobbar numera kvar för att spara pengar till projektet. Jag jobbar även ideellt som seglarinstruktör på somrarna. Kort sagt så är jag spontan, ärlig och gillar nya upplevelser. Jag jobbar i Karlskrona men båten och mitt hem ligger i Gamleby, Västervik.
Båten som det ser ut nu är en stolt Albin vega, men blir kassan större så kan det ändras.

Jag söker personer som har drivet och verkligen vill! Och som kan njuta fast det piskar lite i ansiktet, för att man vet hur vackert det blir när man väl angör nästa hamn.
Ärlig, spontan med humorn i sinnet är egenskaper jag värdesätter.
Seglarerfarenheter är inget måste alls. och kravet på kapital kan diskuteras, men 100k är bäst för bekvämligheterna, men det finns möjlighet att plugga distans samtidigt osv.

Skicka enklast ett mail om dig själv eller om du har frågor! Simsone_1(at)hotmail.com
Eller skicka ett sms om du vill att jag ska ringa till 070 25 55 103

Vi hörs och ses
 
Hej!

Jag tyckte att det lät som en helt underbar plan och blev jättenyfiken på hur det har gått för dig, har du fått med dig någon/kommit iväg än? :)

/Issa
 
Hej! jag är i full fart att försöka igen!! kolla in theinspiration.se nu är kontrakt skrivna och det ser ordentligt ljust ut för gänget;)
 
Wow!

Häftigt! Det är något som jag drömmer om att göra. Men det får vänta tills jag gjort det med bil. Hoppas det flyter på för er, kommer hålla ett öga på er hemsida! Flyga kan man göra när man är pensionär! ;)

/Ronnie
www.4x4expedition.se
 
Halloj!

Hur går det för er? Det är inte så att du jagar efter medföljare fortfarande?

Hör gärna av dig.

Ha det gott
 
ja hur går det för er?! är sugen på det där jag med. men är rädd för att åka iväg ensam och det är svårt att hitta folk som vill med.. är besättningen full ?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.