Segla över atlanten

Om du är intresserad att hänga med en båt över så kolla i puerto mogan där brukar det ligga gott om båtar som skall över i början på december.
 
Det där har jag svårt att förstå att man klarar av.Fast jag vet att många gör det. Men att hoppa på en båt med helt främmande människor för att tillbringa kanske tre veckor tillsammans på en yta lika stort som ett kök. Där man dessutom har placerat en toalett!

Jag har seglat mycket, mest utefter kusten så det har oftast funnits möjlighet att komma iland och sträcka på benen och få lite eget utrymme. Dessutom har jag mest seglat ensam i båten. Jag skulle aldrig våga hänga med på någon båt med andra människor under en så lång tid.
Jag hade förmodligen tillbringat större delen av tiden med att sura och längta till en egen båt.

Men jag är ganska imponerad av er som vågar och kan. Det öppnar sig ju möjligheter att vara med om olika saker. Ska jag, mot förmodan, segla över atlanden någon gång så får det allt bli med egen båt, och då blir det ju ett helt annat projekt.
 
Har själv seglat över till caribien med egen båt och skulle inte ha något emot att hoppa på en båt som ligger och väntar vind på kanarieöarna. Då halva europa är på väg ner till ungefär samma ställe under hösten så träffar man på samma människor ganska ofta på vägen ner genom europa. Så alla har bra koll på hur det funkar på båtarna. Det finns många som behöver en extra hand på de längre sträckorna. Så kolla runt ett tag i hamnen och lyssna dig fram.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.