Jorden runt - Segling

Hej, jag sökte besättning förra året med pga många olika skäl blev resan uppskjuten. nu söker jag besättning igen. för att påbörja en resa sommaren 2011. med avsegling runt juli.
Jag är 21 år nu, och har min vega nästan fullt seglingsklar och med den nödvändiga utrustning som krävs av en sådan här resa!

Kolla gärna in på Theinspiration.se, dock är sidan lite ouppdaterad och så, men lite bilder och annat finns!

Jag söker dig som har äventyrslusten, drivet att segla vidare och vilja njuta av livet. fast ändå kunna ta en törn av havet lite då och då

De flesta brukar beskriva mig som lugn, hädig och lätt att ha att göra med!
hör av er, även om ni bara vill segla med en bit. och vill de flesta säg segla till karibien och tillbaka, eller till australien och sälja båten där. så blir det så. jag är öppen för sörslag!
kör hårt, så hörs vi!
 
Hej!
Jag satt och googlade runt lite för att se om det finns någon som vill göra en seglingsresa, bo på en båt eller något liknande eftersom det är något jag väldigt gärna vill göra! När jag såg din annons blev jag genast medlem på utsidan för att kunna skicka ett meddelande, känns som att detta är precis vad jag letade efter :D Sedan såg jag att annonsen var från 2011, men är det så att resan inte blev av och att du vill göra den nu? Eller göra en till resa eller något liknande, isf får du jättegärna svara på det här meddelandet!

Jag heter Caroline, är 21 år och har en viss vana av att vara ute på havet men dock ingen större kunskap om segling. Tänker dock att det som man behöver kunna innan lär man sig, och resten kommer under tiden. Jag har velat göra en seglingsresa/bo på en båt ett tag, väldigt länge men bestämde mig nu för att ta tag i det eftersom jag nu är 100% engagerad!
Ser även att du inte varit inloggad sedan 2012, men hoppas att du loggar in igen och hör av dig ;) :)
 
Hej Caroline.
Mitt namn är fredrik och är sugen på att försöka segla runt jorden. Tanken är inte att kapplöpa runt utan göra det lungt och utforska allt man kommer förbi. Jag är också 100 på att jag vill göra detta. Har än så länge ingen båt för långfärdssegling ännu men finns ett överflöd av båtar där ute. Har seglat en del men mest med min seglingsjolle. Kan segla men har inte särskilt mycket erfarenhet heller. Men jag har kollat runt väldigt mycket och börjat planera vad som behövs och krävs.

Hör av dej :)
 
Segling

Hej
Jag har seglat min Helmsman 26 från Umeå till Porto i Portugal under 4 år (seglar bara 4 veckor per år). Denna höst kommer vi igenom Gibraltar och därmed resans mål.
Jag söker nu besättning till båten för att segla den till Grekland eller hem till Sverige eller bara närmare skandinavien, jag kan vara med ett par sträckor för att skola in er på båten men har inte tid att vara med mer.
Ni får disponera båten utan kostnad men måste ta över ägandet under den tid ni använder den.
Alternativt säljer jag båten till ett förmånligt pris.
Jag kan även diskutera andra alternativ.
Båten har bra utrustning för längre segling:
Inombordsdiesel Vp md5
autopilot
vhf med dubbla antenner
ais mottagare
strömsnål strawberrydator med navprogram samt ett par handhållna gps
kylskåp
utombordare mariner 5 hk med långrigg
plastimo jolle
plastimo rullgenua
gasolkök
5 ankare med ancorrulle och extra linor
nya segel 2010
färskvattentank
länspump
radarreflektor
komplett köksutr
toalett med septitank
mm
hör av er på mail el ring om ni har frågor eller ideer
mvh Göran
anumarksakeri@gmail.com
0703191023
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...