Scott!

Hej, jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av Scott Expert Racing. Jag är ute efter en cykel som jag kan träna kondition på i skogsterräng ett par tre gånger i veckan. Cykelns pris ligger omkring 10 000 kr, är denna cykel ett bra alternativ eller finns det bättre i samma prisklass??? Tacksam för svar!/ Robert
 
Är mycket nöjd med min Scott Expert Racing, köpte och för sig en gammal årsmodell (2001) förra året - fick den då för ca 7000. Den har, efter byte av framdämpar, stått ut med mycket hårdhänt behandling utan att göra mig besviken.
 
..

har en elite racing som har precis har samma ram och jag är mycket nöjd med den.judy tt dämparen är dock lite risig..lycka till//Lasse
 
Har också en Expert Racing -01 och är -mycket- nöjd med den. Men på -01:an iaf så bör man byta ut dämparen (en RST 381EL) och jag gissar att även de nyare modellerna kan behöva uppgradera denna då prisklassen inte erbjuder så mycket bättre. Jag skulle skaffa en låsbar för då är det bara att sätta på slicks och din mtb funkar bra på asfalt också.

Och om du funderar på att byta bromsarna så finns fästen för skivbromsar också.
/oskar
 
Scott

Scottcyklarna är helt ok!
Om du skall satsa hårt på träning och tävling bör du titta lite högre upp i prisklasserna.
Har själv haft en Team Racing -00 som var både bra utrustad och lättcyklad. En nackdel var dock att ramen var lite kort vilket gav tendenser att slå över framåt vid nedförskörning och att cykeln ville stegra sig när man körde uppför. Tror att de nyare Scottcyklarna har lite längre ramar än den jag hade. Ramen som satt på min cykel var en Stage 1 och nu är de uppe i Stage 4 eller mer så de borde vara mer utvecklade nu än då. Köp annars deras Team cykel för endast 55 000:- så får du en riktig skönhet och behöver inte bry dig om den räcker till eller ej.

Mvh Christer
 
Scott är kanon

Jag har en Scott Expert Racing -03. Jag kan varmt rekomendera denna cykel som en slitstark, prisvärd och rolig (ja du måste ju trampa) MTB. Om du är en större kille som jag (1.98m 97kg) så blir du nöjd med din Scott, inga neggativa tendenser vid hårdare körning och du sitter även kanon över ramen.

/Germund
 
Scott

Min erfarenhet av scott är bra. Jag köpte min första scott -98, en Comp raceing -98. En kanon cykel att börja sin MTB bana med. Jag tror att "compen" är en äldre variant av den du tittar på.
Många märken (utan att nämna några) har en tendens att ta betalt bara för namnet. Vilket jag anser att scott inte gör.
I dag kör jag fortfarande scott, en Elite racing från -98 och en G-zero strike från -01. Och jag är fortfarande lika nöjd med Scott.

/Sundin
 
Begagnat?

Jag råkade se att det finns just en Expert Racing till salu på Prylmarknaden, en -02 för ett par tusingar mindre. Tänka sig... =)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.