scott tampico

Har någon erfarenheter av Scott Tampico?
Är det en bra hoj för lite träning mest på skogsväg och kortare turer och sånt?

Tack
Aron
 
Köpte en Tampico för tre år sedan. Tror det var -99 års modell (röd och blå). Jag är mycket nöjd med hojen, suveränt skön att cykla på. Använder den till träning både i skog och på landsvägar. Körde även MTB-vättern på den förra året. Jag har inte haft nåt allvarligt strul med den, bara behövt byta delar som slitis ut (kedja, kasett, drev mm.)

Vet inget om dagens modeller, men på min modell hade man för att kunna bibehålla priset på ca 7000 SEK (1999) fått byta dämpargaffel till en något sämre än föregående års.

Ska man ha en hoj som man tänker träna hyfsat mycket på och köra ett och annat långlopp är den ett bra val, tycker jag.
 
Det är väl en serie? Har sett tampicos med allt från Alivio till Deore DX..

Eller kanske nån entusiast som uppgraderat själv..
 
FC-M560; sa:
Det är väl en serie? Har sett tampicos med allt från Alivio till Deore DX..

Eller kanske nån entusiast som uppgraderat själv..

Tampico är en modell, men Scott verkar göra så att de behåller priset på modellen år från år, men ändrar komponeneterna.

Jag har en SCOTT Yecora som är några år gammal (5 år)
Jag är nöjd med den, men nu har den billiga dämpargaffeln gett upp och det är dags att byta växelreglage. Lite slitagegrejer liksom.
Jag har cyklat mycket teknisk crosscountry med den och det går bra.

Däremot om du inte får ett bra pris så finns det bättre cyklar komponenetmässigt till samma pris av andra märken.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.