Scott Elite

Hej på er!!
Jag undrar om det är någon av er som har/har en åsikt om MTB cykeln Scott Elite.
..lite sugen på den men vill gärna få mer info från någon insatt..
//Jesper
 
Hej!

Jag har inte själv cyklat på eliten men efter att ha kollat specen kan man väl säga följande: Komponent mässigt verkar den ganska okej, frågetecken på fälgarna och scotts egna nav, vilken kvalité håller dessa? Ett stort minus är gaffeln! Den är specad med den enklaste Judyn kostar 1395 på CC. Jag skulle byta ut denna gaffel direkt men då ramlar priset också upp och då kanske man skulle titta på comp racing istället för 15000kr eller snegla på elite racing kostar 3000 mindre och känns som den ger mer för pengarna dock har den också TT gaffeln, men då kan du lägga ett par tusen på en schyst gaffel.
Så vad ska man säga? schyst hoj men dålig gaffel. Skulle satsa på compracingen istället om du nödvändigtvis inte behöver skivbromsarna eller expertracing och uppgradera gaffeln. Det hela beror väl dock på vad du skall använda hojjen till och hur ofta och hur mkt du kör.
Titta in på denna adress http://www.mtbreview.com för att se vad andra säger om olika cyklar. Osäker på om eliten fanns med dock.

Hoppas detta var till ngn hjälp o inte bara blev en massa onödigt svammel :)
 
scott elite

Jag är också sugen på att köpa scott elite! tycker den är jäkligt häftig...
Har du köpt den så får du gärna berätta lite om hur den är, om du är nöjd med den osv, eller har du hittat nån annan som passar bättre?
Jag funderade på kona cinder cone också men jag tror jag vill ha scotten...svårt att välja :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.