Scott Boulder

Hej alla glada frilufsare.
Tänkte inköpa mig en Scott Boulder MTB och tänkte bara höra om det är någon som har någon erfarenhet av denna cykel och i så fall några synpunkter. Kan vara kul att höra eftersom det handlar om ganska mycket pengar.

Lev väl

/Rickard
 
Kolla upp vad det är du köper!
Har för mig att Bouldern är mera en citybike än en MTB. Lite annan geometri mm. Inte så mycket för skogen altså...
 
basta; sa:
Har för mig att Bouldern är mera en citybike än en MTB. Inte så mycket för skogen altså...

Det håller jag absolut inte med om. Själv har jag två Scott, varav en Boulder, och den är jag otroligt nöjd med. Bra balanserad och bra "känsla" (körglädje). Jag är inne på fjärde säsongen med den och ännu så länge är växlar och bromsar lika smidiga som när jag köpte den. De har annars en förmåga att börja gå trögt med tiden, vilket är fallet med min Scott Chenango, men så är den också mera av en citybike och det är så jag använder den.
 
Ok danha, tror du har helt rätt... Har aldrig kört den själv. Tyckte det var bäst att skriva med en gågn utifall jag hört rätt så hade det ju vart taskigt om han köpt den :)

Trivs
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.