Schysst tältplats i Göteborgstrakten?

Hej!

Jag söker en bra tältplats någonstans kring göteborg, kan tänka mig att köra en bit.
Helst inte allt för långt att gå då jag har tänkt ta med min syster som inte är jättesugen på att bära tungt någon längre sträcka... ;-)
Kanske nånstans vid havet eller vid nån sjö? Tar tacksamt emot förslag!

Längs leder/stigar i anslutning till Jonsereds herrgård är det fint att vandra, lättillgängligt och inte svårt att hitta fin tältplats vid någon av sjöarna.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej.
Vid Delsjön finns flera platser som ligger lite avsides men ändå väldigt lättillgängligt både med bil och allmänna färdmedel.

Jag tältade vid Kåsjön för någon vecka sedan, fint område. Det är ju en populär badplats, men vid den nordvästra sidan mötte jag ingen förutom några fiskare i en båt under en kanske tolv timmar lång vistelse. Gick från Delsjön, men det finns parkering och busshållplats vid den östra änden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips