Samla på sjöar

Det här med att samla på sjöar som man åkt skridsko på är lite kul. Jag har kommit upp i 76 olika sjöar, ingen större siffra men fler ska det bli. Nu har jag en markant koncentration till trakterna runt Arvika men kanske det kan bli fler långresor i vinter. Tittar man på kartan så finns det precis hur mycket som helst att upptäcka.

Hur många har ni åkt på? Och var?
Hur många var det som det äldre paret i SSSK hade åkt på, åtskilliga hundra vill jag minnas.

anders_skate_lake.jpg

Som QziExplorer wpt fil:
http://web.telia.com/~u57007486/anders_skate_lake.wpt
Som Kartex kwf fil:
http://web.telia.com/~u57007486/anders_skate_lake.kwf

/Anders

Club 300

Fågelskådarna har ju sin Club 300, kanske vi på sikt även får en för skridskoåkare. En i vår klubb sa lite skämtsamt, kanske man kan få vara med där om man åkt 300 gånger på samma sjö också...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Snart 500

Arne Kjellstrand och Ragnhild Klingberg i Stockholm är snart uppe i 500 skridskovatten per person. De räknar då fjärdar på större sjöar och i skärgården som ett vatten.

Mälaren har t ex ett 20-tal fjärdar lite beroende på hur man räknar.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips