Salomon Super Mountain Guide 9

Duger Salomon Super Mountain Guide 9 att använda när temperaturen kryper under -10?

Mitt användingsområde är alpin klättring sommar och vinter i norden samt sommar i alperna.

Skon känns riktigt skön på mina fötter, har testat en hel del skor nu, men denna känns bäst.

Någon som rekomenderar någon annan sko?

Vill inte ha plastskor.

Salomonskorna - nästan lika varma..

Hej Per

Jag var själv ute med mina Super Mountain Guide 9 i 14 timmar i lördags. Eftersom vi klättrade is stod jag ganska stilla, men det var inga problem med -6 ute. Jämfört med mina tidigare Koflach och Asolo plastskor är de nog inte riktigt lika varma, men detta uppvägs mer än väl av ökad komfort och precision. Jag är själv lite förvånad att jag inte frusit mer efter flera kalla isklätterturer, men fotvärmen beror ju mycket på sockar, passform och att man håller sig i rörelse också. Det har blivit några höga bensparkar på stand, men något ska man ju göra...För alpint sommarbruk är de helt perfekta, betydligt bättre än allt av plast!!

Skorna finns dessutom i en varmare Thermic-variant som också ska vara bra men dyrare.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips