Säsong Skidor/alpnism/klättring

Hejsan
Jag funderar på att åka en säsong och åka skidor, klättra och gå på toppturer.
Jag funderar på antingen kanada el. alperna. Vart kan man få tag på info om jobb, boende osv.
Är det någon som har tips på vart el ngt annat.

Jag skulle vilja ha en massa bra sajt tips och ena massa personliga tips.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Chamonix

Tänkte bara pusha lite för Chamonix. Det finns miljoner nackdelar men bergen överväger alla. Visst konkurrensen är stenhård men du kommer inte kunna bli mätt på en säsong. DEssutom finns numera ett kanon schysst inomhusklättrings center i Les Hueches en by utanför Chamonix. Mycket bra tidsfördriv när vädrets gudar är oregerliga. Men det är dyrt och kostar pengar. Förutom utrustning som finns i överflöd och säljs överallt.

HAde kul!

Oskar

De brukar lösa sig

Tja!

Allt som man undrar över brukar lösa sig. I alperna är de inga problem juridiskt sett me jobb. Däremot i Canda...e som i USA har jag för mig. De kan vara jobbigt att vara borta "svart".

Jag var i St. Anton o de va kanon. Välj ort efter språk o bergsbrant så kommer resten att lösa sig.

/m

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips