Sällskap till Georgien i sommar

Hej !
jag har blivit grymt intresserad av att dra till Georgien för vandring i sommar och undrar om någon är intresserad ? Polarna är som vanligt upptagna med fru/barn och i övrigt trista resmålsförslag ;) Det som skulle passa är väl eg hela juli, i augusti är jag upptagen första två veckorna. Funderar hur många veckor som behövs ?

jag är 33 år och bor i Norrköping, ursprungligen från Hudiksvall, jobbar på SMHI

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kan varmt rekommendera Georgien för vandring. Har bott här i två år men kommer vara i Sverige i sommar.

Tips:
Omal0 - Shatili (ca 5 dgr tror jag), Shatili - Kazbegi (ca 5 dgr)
Korsha - djutta - Kazbegi (3dgr)
Bestiga Kazbegi (5023m - 4 dagar)
I Mestiaområdet finns det också grymt bra klättring.

Generellt är det lätt att hitta boende hemma hos folk i byarna. Resa inom landet antingen med minibuss, buss, tåg eller delad taxi.

Önskar lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips