Sällskap till Georgien i sommar

Hej !
jag har blivit grymt intresserad av att dra till Georgien för vandring i sommar och undrar om någon är intresserad ? Polarna är som vanligt upptagna med fru/barn och i övrigt trista resmålsförslag ;) Det som skulle passa är väl eg hela juli, i augusti är jag upptagen första två veckorna. Funderar hur många veckor som behövs ?

jag är 33 år och bor i Norrköping, ursprungligen från Hudiksvall, jobbar på SMHI

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Kan varmt rekommendera Georgien för vandring. Har bott här i två år men kommer vara i Sverige i sommar.

Tips:
Omal0 - Shatili (ca 5 dgr tror jag), Shatili - Kazbegi (ca 5 dgr)
Korsha - djutta - Kazbegi (3dgr)
Bestiga Kazbegi (5023m - 4 dagar)
I Mestiaområdet finns det också grymt bra klättring.

Generellt är det lätt att hitta boende hemma hos folk i byarna. Resa inom landet antingen med minibuss, buss, tåg eller delad taxi.

Önskar lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips