Sällskap i östeuropa i sommar?

Håller just nu på att cykla till Istanbul från Tallinn, själv. Börjar nu efter bara ett par dagars cykling tycka ensamheten är rätt tråkig. Så om någon vet med sig att den kommer att befinna sig i östeuropa i sommar med cykel och skulle vilja ha sällskap någon dag/vecka vore det grymt om du hörde av dig.

/Tobias

www.backpacking.se/subreal

edit: Befinner mig just nu i Riga
 
Oj, det glomde jag visst skriva. Tanken ar Litauen, Polen, Slovakien, Rumanien, Bulgarien och Turkiet. Men just nu kanner jag att jag ar ratt flexibel da sallskap skulle sitta helt perfekt.

Jag antar att du ar pa vag hemat da? En pizza och ol vore annars gott, men det ar lite fel vag. Ryssland hade varit kul men jag orkar inte ge mig in i en visumjakt..
 
Senast ändrad:
Jag planerar att cykla mot Sverige och kommer att försöka vara där till början av oktober. Hur fort har du tänkt cykla? Jag kommer att passera Polen men det kommer att ta ett tag tills jag är där. Kollade mest din färdplan för att se om det skulle gå att träffas på ett lämpligt ställe.

/Stellan
 
Maste vara hemma igen den 22:a augusti, borjar skolan den 23:e. Ar du i narheten da? Ar du det kan vi ju halla en oppen trad :)
 
Maste vara hemma igen den 22:a augusti, borjar skolan den 23:e. Ar du i narheten da? Ar du det kan vi ju halla en oppen trad :)

Det känns som om det inte kommer att funka... Kommer att vara längre österut än vad du kommer att vara. Kommer att försöka att hålla mig borta från EU så länge som möjligt och för min del blir det Ukraina, Moldavien och Vitryssland som gäller. Måste bara kolla upp vad som gäller för visum till Vitryssland för tillfället.

Jag är som sagt tillbaka i Sverige i oktober och är då i södra Halland. Jag kan fortfarande bjuda på en öl och pizza om du kommer förbi med cykeln.

/Stellan
 
Jag ska träffa en bekant från utsidan i Kiev (eller längre västerut ev) den 12 juli. Jag åker tåg från Gdansk till Kiev den 11.

Vi tänkte från KIev cykla till Tjernobyl o sedan söderut mot Krim-halvön. Inga bestämda planer. David ska vara ute hela augusti men själv har jag bara tre veckors semester så jag måste hem ganska snart. Räknar med att kunna ta mig hem på ett eller annat sätt på knappt fyra dagar.

Du får gärna hänga på oss om du vill.

Om du har inte gjort det, o det finns, prova att campa på campingplatser. Det gjorde jag under min ganska ensamma cykelsemester i somras. Kändes som en riktigt bra kompromiss, fick se lite människor under kvällarna men njuta av dagarna i fred.
 
Det känns som om det inte kommer att funka... Kommer att vara längre österut än vad du kommer att vara. Kommer att försöka att hålla mig borta från EU så länge som möjligt och för min del blir det Ukraina, Moldavien och Vitryssland som gäller. Måste bara kolla upp vad som gäller för visum till Vitryssland för tillfället.

Jag är som sagt tillbaka i Sverige i oktober och är då i södra Halland. Jag kan fortfarande bjuda på en öl och pizza om du kommer förbi med cykeln.

/Stellan

Kanns inte riktigt som det nej. Men vi far se helt enkelt!
 
Jag ska träffa en bekant från utsidan i Kiev (eller längre västerut ev) den 12 juli. Jag åker tåg från Gdansk till Kiev den 11.

Vi tänkte från KIev cykla till Tjernobyl o sedan söderut mot Krim-halvön. Inga bestämda planer. David ska vara ute hela augusti men själv har jag bara tre veckors semester så jag måste hem ganska snart. Räknar med att kunna ta mig hem på ett eller annat sätt på knappt fyra dagar.

Du får gärna hänga på oss om du vill.

Om du har inte gjort det, o det finns, prova att campa på campingplatser. Det gjorde jag under min ganska ensamma cykelsemester i somras. Kändes som en riktigt bra kompromiss, fick se lite människor under kvällarna men njuta av dagarna i fred.

Er kanske jag hor av mig till nar det borjar narma sig, allt beror pa hur mycket jag vanjer mig med ensamheten. Men annars verkar det faktiskt ganska intressant.

Camping har jag tankt ta in en del pa, gjorde det for nagra dagar sen ocksa men dar hade absolut ingen lust att prata markte jag. Men det kommer det bli mer av!
 
Jag är som sagt hemma till den 10 o kontaktbar via nätet fram tills dess , bäst med mail om du vill vara säker på att jag inte missar det. Efter den 10 är jag svår att få tag på. Hör gärna av dig tidigare om du kan.

Jag tror att det går att vänja sig vid ensamhet också. Men det kan ju vara skönt att ha nåt att se fram emot.

Man får ju iaf prata med personalen på campingen o titta på gästerna, lite mer sällskapligt än att tälta i skogen.

Lycka till!
 
Har du vagarna forbi Rudiskes nagra mil soder om Trakai i Litauen sa finns dar en camping som drivs av ett gammalt hollandskt cykelproffs. Han har, enligt honom sjalv, massor av hollandska cyklister som campar dar och kanske kan du hitta ngn att ta folje med. Tror iofs att de flesta aker dit med bil och sedan cyklar runt men du kanske kan fa sallskap en dag i alla fall. (Jag var dock som forsta kund for arets sasong valdigt ensam.)
 
Campingar och vandrarhem

Tycker man träffar mycket folk när man är ute och cyklar. Har bara varit på 2 kortare resor i Sverige iofs. och tycker jämt man träffar folk som kommer fram och är nyfikna osv., kanske skillnad i östeuropa då verkar det som? Vandrarhem och campingar är som gjorda för att träffa folk annars.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
SBergman Sällskap Amsterdam - Bilbao Långcykling 0
Worldcitizen Cykel Sällskap Långcykling 0
stroeller Mälaren runt vid "nyår", någon som vill göra sällskap? Långcykling 4
stroeller Söker sällskap till Gibraltar - Nordkapp under juni och juli 2015 Långcykling 0
welerd Oerfaren söker sällskap Långcykling 0
Anki56 Sällskap sökes för långtur i sommar Långcykling 3
M_gnus Sällskap på Tour De Europa 2014? Långcykling 4
Anki56 Sällskap sökes cykling jul-nyår Långcykling 1
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Långcykling 0
Anki56 Sällskap genom Europa Långcykling 0
Atli Sällskap till Mumbai Långcykling 5
monnes Cykla ensam eller med sällskap? Långcykling 5
daviid Sällskap genom europa Berlin - Genova + Barcelona - Porto - Tangir Långcykling 0
Willmut Sällskap i Frankrike och Spanien i juli Långcykling 1
Glittersprej Goda råd (och gärna sällskap) sökes! Långcykling 3
Wozzer Tips & sällskap - Norra Sverige Långcykling 5
rimn Göteborg-Stockholm sällskap/tips? Långcykling 12
Tornugglan Skåne - Sällskap på vägen? Långcykling 0
perosen sällskap Göteborg-Stockholm nästa helg? Långcykling 0
perosen sällskap Uppsala - Stockholm på lördag? Långcykling 1
avslutatmedlemskap0601 Stockholm-Spanien? sällskap? Långcykling 3
skogshovet Cykel genom Östeuropa (med omnejd) Långcykling 2
cocosnot Cykla i östeuropa, rabiesvaccination? Långcykling 2
tt_85 Gaskök i östeuropa och adapters? Långcykling 6
Emanuele kläder till östeuropa juli- agusti Långcykling 0
ihe vad förslags kök i östeuropa? Långcykling 4
azur kartor östeuropa! Långcykling 12
mothesta Vintercykling i Östeuropa Långcykling 2
Banankontakt Webbkarta över östeuropa Långcykling 6
NinjaNisse Tips och kartor för östeuropa Långcykling 3
mothesta Till Istanbul genom Östeuropa 2003 Långcykling 11
johannab92 Uppsala - Västkusten på cykel i sommar Långcykling 5
annasawesomelifee Tips packning cykeltur Göteborg-Norrtälje i sommar! Långcykling 2
johamatt USA i sommar Långcykling 6
Tompaa Söker cykelkamrat till Europatur i sommar! Långcykling 1
Anki56 Cykelsällskap några veckor i sommar Långcykling 11
utsidan2007 Någon som har planerat/vill cykla ner i Europa i sommar? Långcykling 1
Dr manne Cykelsemester i Europa i sommar? Långcykling 3
Erkabubben Cykelpartner sökes för tur genom Europa i sommar (2014) Långcykling 0
marcusasp Cykelkompis sökes?:) destination Afrika, våren/sommar 2013 Långcykling 0
Gohan Tips på cykling i sommar Långcykling 3
AnnMikaela Någon som vil långcykla i sommar? Långcykling 4
.:matilda Europacykling i sommar (2011) - resekompisar sökes! Långcykling 10
lovisahaha Jag vill ha cykelsällskap till Barcelona nån gång i sommar! Långcykling 16
seas Island runt på cykel i sommar! Långcykling 5
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
Karlholm Genom Sverige i sommar? Långcykling 28
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
A-K Sommar på Lofoten Långcykling 5
mothesta Längs Gudbrandsdalen i sommar Långcykling 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.