Säkerhets app på gång för fjällturen...

Bilagor

• 2017-01-08-04-51-17-1.jpg
    2017-01-08-04-51-17-1.jpg
    35.1 KB · Visningar: 748
Ja då får de väl först smälla upp några mobilmaster i Sarek då, för att den ska duga där.

Svenska fjällvärlden består ju av mer än Sarek, och i besöksantal är Sarek inte direkt det mest besökta målet. Så det finns nog ett användningsområde för appen även utan dessa master.

låter som en bra app som kan vara användbar i vissa lägen.

problem med att polisen/fjällräddningen ska se ens position är att då måste man ju både ha data och gps påslagen, och då håller ju inget batteri så länge. man kan ju iofs aktivera det bara i nödfall.

Tumme upp =)

Skulle det gå ett larm per automatik till RLC alltså? Tillåt mig vara ytterst skeptisk.
Nyckelordet här är "anhöriga", det är de som förväntas larma gissar jag. Precis som vanligt alltså.

Sitter någon på mer info så är jag väldigt intresserad

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips