Ryggsäck med sidofickor

Min älskade ryggsäck börjar se sliten ut, dax att skaffa en ny. Jag har letat bland de säckar som finns men det verkar som om det bara är jag som tycker om sidofickor som sticker ut (är påsydda på själva säcken). Alla säckar nu mera har bälgfickor. Jag ska bara använda den till vandring och behöver inte ha någon helslimmad variant.

Nu undrar jag om någon skulle kunna tipsa mig om en säck för tjejer med fickor på utsidan?

Tack på förhand!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Karolina P; sa:
Min älskade ryggsäck börjar se sliten ut, dax att skaffa en ny. Jag har letat bland de säckar som finns men det verkar som om det bara är jag som tycker om sidofickor som sticker ut (är påsydda på själva säcken). Alla säckar nu mera har bälgfickor. Jag ska bara använda den till vandring och behöver inte ha någon helslimmad variant.

Nu undrar jag om någon skulle kunna tipsa mig om en säck för tjejer med fickor på utsidan?

Tack på förhand!

http://www.fjallsporttarnaby.se/?gclid=COqonIT4lIkCFQJPQgod7yging

Jag har exakt en sådan här men jag gav 2200 för min, dock kan det nämnas att ej reapriset är 3000 kr, det är en bra och påkostad säck som definitivt rymmer mer än 65 liter (lundhags mäter nog inte som alla andra), kanske uppemot 80l. Den är inte precis lätt men inte toktung heller, inte tyngsta men åt det robustare hållet.

Om du har frågor svarar jag gärna.

Länken funkade vist inte som den ska. Klicka ryggsäckar och så på Lundhags Motion 56.
[Ändrat av estetdrägg 2006-12-15 kl 18:01]

Vaude har/hade en trevlig vattentät rygga där man kan köpa till externa väskor. Har en tjejkompis som har en och den har fungerat bra.

Annars kanske du kan köpa en utan och använda dig av kompressionsremmarna och sätta dit externa fickor med.
//Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips