Ryggsäck Lundhags V8 Spirit 60

Hej!
Är det någon här ute som har egna erfarenheter eller har hört något om Lundhags ryggsäck V8 Spirit 60? Det är inte den nya V8 Spirit 60+10 som ser ut som den har en kängade Koala-Björn på ryggen utan fjolårets modell med fast ficka på baksidan ryggsäcken och där själva locket är löstagbart och kan användas som midjeväska eller dagryggsäck.

Har någon en uppfattning om den är prisvärd? (1000:- för fjolåretsmodell)
Vilka för- och nackdelar finns det med den här ryggsäcken?
---Lotta

Fick precis hem en 75l från förra året (XXL för 1500:- ) och har även kollat på årets modell med koalan. Allt verkar typ vara samma, samma förutom att öglorna för koalan inte finns där (möjligtvis är fler små detaljer annorlunda, men i stort har jag inte upptäckt större skillnader).

Personligen tycker jag det känns det som ett rätt prisvärt alternativ, dessutom verkar ju få ens använda koalan då den ger bakvikt (ett tips jag läst dock, om man köper koalamodellen, är att fylla den med mat/dryck för första dagen/dagarna och spänna den framtill istället).

Har inte varit ute och gått med min ännu, men som sagt så verkar bärsystem och hela kittet vara som årets modell mer eller mindre.

E: Jo, den saknade även en liten påse vid bärbältet som de lagt till i årets modell, men sådana finns ju att köpa fristående om man använder dem.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vi köpte precis en sådan V8 spirit 60 till min hustru. Hon provade runt på flera olika säckar och fastnade för denna. Vi har ännu inte använt den på någon lägre tur, men intrycket är att den är välgjort. Kanske lite tung (vägt vikt 2900g), men bra bärsystem kompenserar detta. För 1000kr är det ett fynd, vi betalade 1299 på XXL.
Den gamla modellen tycker jag är bättre än den nya, den påhängda "Koala" säcken ser jag ingen fördel med.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips