Ryggsäck Lundhags V8 Spirit 60

Hej!
Är det någon här ute som har egna erfarenheter eller har hört något om Lundhags ryggsäck V8 Spirit 60? Det är inte den nya V8 Spirit 60+10 som ser ut som den har en kängade Koala-Björn på ryggen utan fjolårets modell med fast ficka på baksidan ryggsäcken och där själva locket är löstagbart och kan användas som midjeväska eller dagryggsäck.

Har någon en uppfattning om den är prisvärd? (1000:- för fjolåretsmodell)
Vilka för- och nackdelar finns det med den här ryggsäcken?
---Lotta

Fick precis hem en 75l från förra året (XXL för 1500:- ) och har även kollat på årets modell med koalan. Allt verkar typ vara samma, samma förutom att öglorna för koalan inte finns där (möjligtvis är fler små detaljer annorlunda, men i stort har jag inte upptäckt större skillnader).

Personligen tycker jag det känns det som ett rätt prisvärt alternativ, dessutom verkar ju få ens använda koalan då den ger bakvikt (ett tips jag läst dock, om man köper koalamodellen, är att fylla den med mat/dryck för första dagen/dagarna och spänna den framtill istället).

Har inte varit ute och gått med min ännu, men som sagt så verkar bärsystem och hela kittet vara som årets modell mer eller mindre.

E: Jo, den saknade även en liten påse vid bärbältet som de lagt till i årets modell, men sådana finns ju att köpa fristående om man använder dem.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Vi köpte precis en sådan V8 spirit 60 till min hustru. Hon provade runt på flera olika säckar och fastnade för denna. Vi har ännu inte använt den på någon lägre tur, men intrycket är att den är välgjort. Kanske lite tung (vägt vikt 2900g), men bra bärsystem kompenserar detta. För 1000kr är det ett fynd, vi betalade 1299 på XXL.
Den gamla modellen tycker jag är bättre än den nya, den påhängda "Koala" säcken ser jag ingen fördel med.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips