rygga

hej alla trevliga
jag letar ny rygga
lätt säck
föredrar att bära mycket på höften
typ 65 liter
någolunda rörlig höftbälte...
är typ 170 cm lång

förslag önskas

mvh nils

Arcteryx needle 65. Kolla smal storleken, den är lätt, sparsam med detaljer och kvalitet rakt igenom. Dock är ju den dy. Naos säckarna kan du också kolla upp om du har gått om pengar.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Om du känner att du inte vill/kan spendera 3495 kronor på en ryggsäck (arcteryx needle) så kan du ju kolla på t.ex. marmot eiger, 1600 spänn, 65 liter, 2.3 kilo.

Finns ju mängder med säckar som fyller dina speccar. Botanisera bland webbutikerna..

Tja, om det är för dyrt med needle så finns det en mängd andra ryggsäckar. Haglöfs Matrix kanske? ligger väl på 2000 för 70 liter och väger runt 2 kg. Säkerligen ok, även om höftbältet inte är frisvängande.

var och kikade på naos 70 och osprey aether 70.
naos satt sämre -"motarbetade" min höftrörelse på nåt sätt samt var dyyr..
ospreyen satt hyffsat men inte hundra nöjd
skulle uppskatta fler förslag samt var man prova dessa
ska kolla matrix vid tillfälle

tackar för inläggen hittills och hoppas på fler :)

mvh nils

Sökte efter ungefär samma premisser för ungefär två år sedan, provade runt tio olika säckar på 60-70l runt 2kg och fastnade för Osprey Exposure 66. Än så länge har jag inte ångrat mig. Den större varianten är ganska ovanlig, men den har samma rygg som 50l-säcken som finns att prova lite här och där. Själv köpte jag min på Playground, sthlm för 1800kr.

/Pär

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips