Runouts

Nog för att detta måste vara en av det absolut mest stupida trådar jag sett på Utsidan, men bara för att skingra alla tvivel kring din heroism - hur hård var turen?

Om vi inte - åtminstone - talar i termer av exponerad storvägg, minst TD+/solid grad 6, monsterrygga, endast bottenskyla i chockladtermosen (lämnad som en slingad chockstone och sista säkring) blödande fingrar och rimfrost i skägget är det fan inget att komma med.

Anything less comes with the territory!

/ L.

rockstarclimber; sa:
Nog för att detta måste vara en av det absolut mest stupida trådar jag sett på Utsidan, men bara för att skingra alla tvivel kring din heroism - hur hård var turen?

Om vi inte - åtminstone - talar i termer av exponerad storvägg, minst TD+/solid grad 6, monsterrygga, endast bottenskyla i chockladtermosen (lämnad som en slingad chockstone och sista säkring) blödande fingrar och rimfrost i skägget är det fan inget att komma med.

Anything less comes with the territory!

/ L.

-exakt!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Sådärrja, nu börjar det bli lite ordning på den här tråden.
Jag hyser inga tvivel heller om att det är aiddårarna som är modigast, så om det fortsätter i den här stilen blir det nog en intressant tråd även detta!

Eller kom till England och klättra lite höga E nummer i Peak distrikt.. Skit säkringar (om det finns några) och garanterade markfall....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips