Rörproppar mm?

Många prylar har proppar som fyller ut en rörända invändigt t ex ändarna på cykelstyret och andra saker har en tass som omsluter en hel rörända utvändigt t ex en tältstång till ett kupolkäpp.
De är ofta i hårdare eller mjukare plast eller gummi.

Dessa små proppar försvinner inte sällan och visst kan man kontakta t ex cykel-styrestillverkaren eller tältstångstillverkaren i fallen ovan men har någon några tips på var man kan köpa rörproppar mer allmänt. Jag har sökt hos rörmokaren men där finns mest metalgrejor som t ex gängade koppar-proppar för att avsluta vattenrör.

Någon som har andra tips på var man kan köpa plast-/gummi-proppar av olika slag?

/Patrik, som hoppas någon blir propplösare :)

Doppskor kan vara en benämning som fungerar. För flera år sen snubblade jag över en sorterad sats mellan 4 och 40 mm några av varje. Tyvärr är trycket på plastpåsen numera helt oläsligt. Järnhandeln jag handlade den i är numera caffe´.
Komponentfirmor som Regale i Gbg kanske kan hjälpa till, i varje fall har jag upplevt dem som mycket hjälpsamma även med det de inte har i sitt breda sortiment.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.