Robens Mythos Duo?

Hej!

Har en fråga till alla tältkonnesörer på detta förträffliga forum.

Robens Mythos Duo
Finns just nu till bra priser på flera engelska butiker.

Missar jag något eller är det värt pengarna?

Går att få för runt 2000 sek
Mest låglandsvandring och eventuellt soloanvändning emellanåt.

http://www.craigdonmountainsports.com/robens-mythos-duo-tent-2011

Eller är det bättre att punga ut o för ett akka dome eller marmot nusku.
(2 absider och gärna självstående, mindre yta för uppsättning)

Christer
 
Det ser väl bra ut. Måtten är rimliga och i skogen blåser det sällan som i skärgården och bland bergen. Engelska tält brukar vara regnutprovade av någon anledning.
 
Såg det igår ;-)
Skulle det klara höstregnen i upplandstrakten, behöver man bry sig över att det står 1500mm?

Hur fort blir man less på att behöva så många spikar i marken.

C
 
Såg det igår ;-)
Skulle det klara höstregnen i upplandstrakten, behöver man bry sig över att det står 1500mm?

Hur fort blir man less på att behöva så många spikar i marken.

C

Kan inte svara för det där tältet, men mitt tält är listat som 1000mm (3000 golv) och jag har inte ens sett en tendens till problem även efter 14 nätter med mer eller mindre konstant regn, oskyddad i fjäll.

Edit: Fredrik, det är ett MSR tält jag har, fast Carbon Reflex 3. Som alltså funkar kanon i regn, även fast det är låg vattenpelare. Tänker mig att det borde vara samma på modellen du tittar på.
 
Nja det var hubbahubba HP jag kollat på men carbon tältet är ju intressant också, men lite avskräckt för att det är meshtyg på insidan (läste nånstans att man känner av vindpustarna?). Eller om man skulle vintertälta med det att det yr in snö och blir extra kallt?

/F
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...