Rishikesh Gopeshwar Trek

Hej,
Jag är mitt uppe i planerna kring min kommande Indienresa. Då vill jag även lägga in en trip runt Himalaya och funderar på Rishikesh Gopeshwar Trek. http://www.trekkingingarhwal.com/rishikesh-gopeshwar-trek.html för mer info.

Jag valde just den eftersom jag är nybörjare (Har endast vandrat lite i Norrlands vildmark innan) och undrar om någon har erfarenhet av denna trek? Tänkte mig December, helst ensam. Någon som vet hur det fungerar med lagar, och om man får trekka själv?

Mvh,,

Jag vandrade med Pathfinder i oktober Kurai Pass Trek. Deras lokala entreprenör är Indian Trekking. En mycket trevlig vandring i en liten grupp, 8 personer med hjälp av 3 guider, 5 hästskötare och 12 hästar som bar packningen. Föreslår att du kontaktar dem.
Rishikesh var faschinterande!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Har du kollat upp hur vädret är i december?
Jag har bara vandrat Kuari pass, Roopkund och Kareri Lake, men de områdena har väldigt mycket snö i december.

Jag känner inte till Gopeshwar trek, men jag skulle inte rekommendera en nybörjare att vandra ensam i de delar av indiska himalaya som jag varit i. Bra kartor var extremt svårt att hitta och stigarna var inte skyltade.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips