• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Riksgränsenpremiär

Jag är lite sugen på att åka upp till Riksgränsen premiärhelgen 20-22 februari och undrar om det är någon som är sugen på att hänga med. Jag tänkte ev åka upp torsdag kväll och åka fredag, lördag och söndag och åka hem på söndag kväll. Boende i Katterjåkk är rätt billigt. http://www.katterjokk.se/

/David
 
i februari?

Vad är det som är bra med att åka dit i februari? Jag trodde att det var bäst att göra det senare, i slutet på våren. Jag skulle vilja åka upp, har aldrig varit vid Riksgränsen, tänkte göra det i maj.


Lena
 
Riksgränsen kan vid trevlig väderlek vara helt underbart med orörd snö till alla och inte en turist så långt ögat når.

Samtidgt kan det vara snöstorm och -30 hela premiärhelgen så det är verkligen ett vågspel att åka upp, dock värt det :D
 
Orörd snö

Tack ni, låter härligt med rätt väderlek, gillar även snöstorm :) och har läst att det är ett ovanligt vakert blåljus där uppe i början på säsongen, känner dock mig fortfarande som en..... turist. Behöver absolut mer kunskap och erfarenhet av orörd snö (men jag är på väg!)


Orörd snö är världens fräschaste vara! :)
 
Staffan och Robin har redan svarat! Det kan vara fantastiskt bra men också oåkbart.. ett vågspel, men eftersom jag bor hyfsat "nära" så är det inte ett så stort projekt att åka upp. Möjligheten till mycket orörd kall snö och lite folk är en stark lockelse. :)

Om det är för jäkligt väder i Riksgränsen så kan det vara bättre i Björkliden. Annars är det också nära till Narvik.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.