Rïenatvagge eller Oallavaggi?

Hej!

Har, nästan förgäves, försökt få tips från dig som gått söderut från Katterat (15 km väster Riksgränsen).

Det som intresserar mig mest är att få veta hur sträckan genom Rienatvagge (dvs väster om Storsteinsmassivet) är att vandra. Sträckan Hunddalshytta-Lossistua ser intressantare ut på kartan, än öster om Storsteinsfjellet.

Någon som gått där - kanske båda vägarna - som kan ge tips. Lättgånget, svårt? Sevärdheter man inte får missa. Bestigningar som ger belöning.

Tacksam för alla kommentarer, inspirationer, tips eller varningar.

Mvh
Bert

en bok

Jag har läst nånstans en turbeskrivning härifrån. Jag misstänker att boken heter nåt i stil med "på tur i Nordland", på norska förstås.

bör finnas på välsorterade bibliotek.

När det gäller sånt här brukar jag söka på http://www.google.com och ställa om språket till norska.

Jag skulle nog söka på Narvikfjellene samt turer Nordland, ordet ruter kan man nog ha med också i den norska sökningen.

MVH Mats Frank, Umeå
[Ändrat av mafr 2002-03-17 kl 10:33]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips