reservslang till Campsor-9

Hej. Har ett äldre kina multi-fuel kök där slangen börjat läcka.

Någon som vet vart man kan få tag i reservslang eller är det bara att köpa nytt kök?

och vet någon om det är en standard koppling så vilken reservslang som helst passar?

brs-8 eller bulin-t100 är väl typ samma kök om jag förstått det rätt.

Borde gå att ta en bränsleslang egentligen avsedd för bilar och sätta dit med slangklämmor på de befintliga kopplingarna.

Så har jag gjort på mitt gamla KAP Arctic.

Var på slangen är läckaget? Kanske kan du klara det bara genom att korta slangen.

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Borde gå att ta en bränsleslang egentligen avsedd för bilar och sätta dit med slangklämmor på de befintliga kopplingarna.

Så har jag gjort på mitt gamla KAP Arctic.

Var på slangen är läckaget? Kanske kan du klara det bara genom att korta slangen.

Thure

det är ju precis vid en av dom pressade kopplingarna så det kanske går att klippa av och klämma dit den igen.
ska testa det, Tack för svar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips