Reselakan eller vanliga lakan?

En något möjligen apart fråga men aktuell vid övernattningar på vandrarhem såväl utom som inom landet. Frågan är vad som gäller. Vissa övernattningsanläggningar kräver vanliga lakan med innebörd att man måste hyra lakan medan andra godkänner s.k. reselakan vilka enligt mitt synsätt väl kan likställas med vanliga lakan. Att släpa med vanliga lakan m.m. innebär ju en extra belastning på en redan vältrimmad packning viktmässigt.
Vilka är forumets erfarenheter och uppfattning i frågan?
Argusgranskare

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Köp dig ett sidenreselakansett eller DIYS av fodersiden. ca 250 g och fyller som en pocketbok.
Skaffa ett till att ha inne i sovsäcke för det är enklare att tvätta än sovsäcken.

Reselakan!

Reselakan är helt klart smidigare. De finns ju i bomull eller siden. Själv föredrar jag bomull eftersom det är bekvämare. Tycker jag i alla fall men det är ju en smaksak. Det väger några gram mer än siden men är lite billigare än siden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips