Reparera paddel - prisvärda reservdelar?

Jag städade kajakförrådet häromdagen och hittade ett flertal avbrutna paddelblad i ett hörn men inte någon stång/skaft att fästa dom vid.
Då paddlarna inte är av premiumsort men perfekta för nyborjsrverksamheten i scoutkåren så tänkte jag ge mig på att reparera dem. Men var fär jag tag på prisvärda skagt/stång att fästa paddelbladen vid?
Det jag hittar på nätet ligger på fel sida tusenlappen och är ofta av bättre, läs dyrare kompositmaterial.

Tar tacksamt emot tips.

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det är ju en god tanke att reparera men tänker att det är svårt att veta att ett kolfiberrör eller aluminiumrör har de rätta egenskaperna, det är ju inte bara dimensionerna som ska vara rätt. Och när en ny enkel paddel inte kostar så mycket och du säkert kan förhandla fram lite bättre pris med tanke på scoutverksamheten och att du köper mer än en paddel.

Hej Dag.

Eventuellt kan kvastskaft i aluminium fungera.

Men annars finns ju rör i många storlekar. Jag tror på ett rör typ 27 mm i ytterdiameter och 1,5 mm godstjocklek.

Antar att bladen är popnitade mot rören. Lite polyuretanlim torde också funka.

Thure

Senast ändrad:
Hej Dag.

Eventuellt kan kvastskaft i aluminium fungera.

Men annars finns ju rör i många storlekar. Jag tror på ett rör typ 27 mm i ytterdiameter och 1,5 mm godstjocklek.

Antar att bladen är popnitade mot rören. Lite polyuretanlim torde också funka.

Thure
Nope... limmat. Men jag fick lite idéer hur jag kan garantera vidare... tack for inspiration.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips